Certifeye in gesprek met Daniëlle Strijk van Tulpen.nl

07-04-2021    08:40   |    Goedemorgen

De waarde van een langdurige relatie met zowel leveranciers als klanten kan niet overschat worden, meent Certifeye. Het geeft zekerheid en wekt vertrouwen op bij alle betrokken partijen. "Om deze band staande te houden, is een sterk systeem achter de schermen cruciaal. Vandaag vertellen wij u meer over de ervaringen in duurzame samenwerking, met in het spotlicht: Daniëlle Strijk van Tulpen.nl."

Met een oorsprong bij Wesselman Flowers, is Tulpen.nl voortgekomen uit een toenemende vraag van de grootste winkelketens naar verpakte bloemen en kant en klare producten vanuit de sierteelt. Het bedrijf speelt al meer dan 10 jaar in op deze vraag, aanvankelijk enkel in de tulpensector, maar in de laatste jaren ook met onder andere pioenen, gladiolen, zonnebloemen en amaryllissen.

Deze uitbreiding heeft zowel te maken met de toenemende vraag als met een doorlopende productie van Tulpen.nl. Het kernseizoen van tulpenteelt vindt namelijk plaats van 1 januari tot Pasen, met een voor- en naseizoen van oktober tot eind mei. Dankzij een gevarieerd assortiment kan het bedrijf het hele jaar door kwalitatief hoogwaardige producten leveren aan haar eindklanten.

Met zo’n groeiend aanbod is het cruciaal om vast te houden aan de kernwaarden van het bedrijf. Op de vraag naar de visie van Tulpen.nl geeft Daniëlle dan ook direct een duidelijk antwoord. “We willen betrouwbare vaste partijen waar je goed afspraken mee kan maken. We gaan het liefst een langdurige relatie aan met onze kwekers.”

Deze franchisekwekers zijn veelal vanaf het begin van Tulpen.nl aangesloten bij het bedrijf. Dankzij de langdurige samenwerking ontstaat er een bijzondere band tussen de partijen. Dit vertrouwen en mate van samenwerking is terug te zien in de ondersteuning die de franchisekwekers krijgen vanuit de organisatie: “Wij kunnen onze groep tulpenkwekers helpen met het regelen van certificering, beantwoorden hun vragen over de Global G.A.P. en ondersteunen hen waar nodig graag bij algemene vraagstukken. Ook organiseren wij audits en beheren wij hun Wallets op het Certifeye netwerk.”

Beheerder…
Tulpen.nl fungeert hierin als de Wallet Manager voor de toeleveranciers. Daniëlle kan de certificaten van de franchisekwekers bijwerken, certificaatverzoeken beantwoorden en de bedrijfsinformatie actueel houden. Ook ontvangt zij natuurlijk de herinneringen wanneer de documenten dreigen te verlopen. “Het is een veel aangenamer proces dan het vroegere bijhouden van mapjes op de computer.” voegt Daniëlle toe. “En eigenlijk is het bij ons nog makkelijker, omdat onze kwekers allemaal op hetzelfde moment gecertificeerd worden. Het vernieuwen gaat dan ook vaak in 1 keer.”

Er is echter nog ruimte voor verdere automatisatie binnen de supply chain van Tulpen.nl. “De leveranciers die bollen leveren aan onze franchisekwekers staan veelal nog niet in Certifeye. Deze stap zal op korte termijn echter wel worden gezet, zodat de gehele certificering door de keten heen is geborgd.”

Ondanks de begeleiding van Tulpen.nl, zijn de opgezette Wallets niet gelimiteerd tot het gebruik bij één afnemer. De franchisekwekers worden aangemoedigd om het platform zelf te verkennen en te gebruiken op de manier die het beste bij hen past. “We hebben ook franchnisekwekers die andere seizoensbloemen hebben die zij met andere klanten vermarkten. Die klanten kunnen zich dan abonneren op hun Wallets en ook updates krijgen over vernieuwde certificaten”, beschrijft Daniëlle.

Sommige franchisekwekers stropen volgens Daniëlle de mouwen ook digitaal graag op. “Er zijn ook kwekers die zelfstandig hun Wallets beheren. Zij zijn er echt mee bezig en vinden het leuk om er zelf mee aan de slag te gaan.”

…én gebruiker
Tulpen.nl is echter meer dan enkel een beheerder voor de franchisekwekers. Onderdeel zijnde van een supply chain, beschikt de organisatie ook over een eigen Certifeye account met alle mogelijkheden van dien. Zo kan Tulpen.nl zelf eigen certificaten uploaden op het platform, maar ook certificaatverzoeken sturen naar diverse leveranciers, met of zonder een Certifeye account. Een bijkomend voordeel hiervan is dat deze verzoeken automatisch verstuurd kunnen worden wanneer een reeds ontvangen certificaat verloopt. Hiermee wordt een groot deel van de administratieve taken uit handen genomen door Certifeye.

Beschikt een leverancier nog niet over een gratis Certifeye Wallet account? In dat geval kan Daniëlle direct een uitnodiging versturen, zodat haar zakelijke relaties ook kunnen profiteren van het Certifeye netwerk met hun eigen gratis Wallet. Kortom: Met deze twee accounts ervaart Daniëlle hoe het is om zowel beheerder als gebruiker te zijn, en haalt daarmee het beste uit het netwerk van Certifeye. “Het platform werkt gewoon goed, bespaart veel tijd en is makkelijk in gebruik!”


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws